maandag 16 maart 2015

Van Galle naar Mirissa, 40km

Ontbijten doen we onderweg, maar we stoppen toch nog even voor een echte latte.



Koffie en thee zijn best te drinken op Sri Lanka, maar niets gaat boven een stomende latte ;-)
We rijden het stadje uit en ik neem hier en daar nog een foto.

De Nederlanders bouwden hier een ziekenhuis. Nu bevinden zich hier kleine winkeltjes, resto...





















Onderweg stoppen we om een 'antenne' te kopen, waar we de vlag kunnen aan bevestigen die achter op mijn fiets gaat. In de steden lijkt het verkeer gevaarlijk, maar eigenlijk valt dat mee. We fietsen tussen voetgangers, brommers, toek-toeks, mannen die karren voortduwen, auto's, maar niemand rijdt snel. Buiten de grote steden is er veel minder verkeer, maar de bussen zijn echte wegpiraten, Ik rijd achteraan en de vlag zou mij zichtbaarder moeten maken en dat doet ze. De stok valt wat groot uit ;-)




Naast de winkel ontbijten we in een lokale tent en ik koop nog wat gember voor in mijn thee.






















Het is een mooie rit, bijna volledig langs het water. We stoppen aan een viskraam waar we cuttlefish kopen die door een vrouw aan een kraampje op het strand klaar gemaakt wordt mét frietjes!




In dit deel van het eiland, waar veel (russische) toeristen zijn wordt het paalvissen een attractie





We zijn rond de middag in Mirissa en liggen voor de rest van de dag op het strand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten