dinsdag 17 maart 2015

Mirissa - Tangala (45km) - Bungala (54km)

 
Gisteren en vandaag waren twee moeilijkere ritten. Niet zozeer de afstand, maar naast het feit dat het niet volledig plat was, was het erg warm en hadden we constant wind op kop en dat is een dooddoener. Onderweg zagen we vissers hun net uit het water halen, een hele karwei voor enkele luttele visjes...





Na 45 km zijn we gisteren gestopt aan een kleine baai met de beste zee tot nu toe. De stranden in Sri Lanka zijn zeer mooi en nergens vervuild, maar de zee is vaak verradend. Hoge golven zijn leuk, maar de stroming is zo sterk dat je er vaak niet tegenop kan. Het is niet voor niets dat ik nergens kinderen in het water zie. Dit is de eerste keer dat ik ook in het water kan. Niet dat ik snel bang ben en ik kan beslist voldoende zwemmen, maar de scheur in mijn schouderpees is duidelijk niet genezen en onvoorziene bewegingen in dit hevige water zijn te pijnlijk. Gelukkig heb ik geen pijn bij het fietsen als de ondergrond goed is.We genieten van het strand en slapen met het geluid van de golven. Om 8u zijn we 's morgens al de baan op. Michel denkt dat de warmte hem ook parten heeft gespeeld. 


zicht van uit de kamer
  
De rit van vandaag leidt ons meer het binnenland in. We ontbijten onderweg in een lokaal ding. Ik drink overdag enkel water, nooit gesuikerde drank, maar de zoete melkthee 's ochtends is lekker en doet me wat aan India denken.

Vers bereid terwijl je wacht...

In het begin van de dag druk verkeer en soms enkel twee rijvakken, daarna rijden we op een boulevard waar bijna geen auto's zijn. Raar land qua verkeer.





WASDA?



















We stoppen drie maal om even uit de zon te zijn en bij te tanken. Eén keer voor een vers fruitsap, éen keer eten we een maïskolf aan de kant van de weg en éen keer aan een kraam dat curd verkoopt, een soort yoghurt gemaakt van buffelmelk, al dan niet met kokos'honing'.











Aangekomen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten