zondag 22 maart 2015

Naar Ella waar we Polle ontmoeten

Onze laatste dag met twee fietsen we 20km en dan laten we ons met een auto naar Ella brengen waar Polle aankomt met de trein. Mooi ritje, rustig en de berg op had ik zeker niet mer de fiets willen doen. De scheur in de pees van mijn linkerschouder speelt me nog steeds parten. Niks pijn als we plat rijden op goeie weg, maar ik mag niet klimmen, want dan forceer ik ze en ruwe weg is ook pijnlijk.

aanschuiven voor benzine




Ella is een gezellig dorp waar veel backpackers komen. We hebben een mooi pension gevonden en omdat we fietsers zijn doet de vrouw wat van de prijs. ;-)


De bus scheerschuim van Paul in ontploft in het vliegtuig...








De volgende dag vroeg vertrokken. Na 10km nemen Paul en ik de bus om naar de top te worden gebracht, Michel fietst de berg op, stoer... Nu gaat het enkel nog naar beneden, dat dachten we. Arme Polle, op zijn eerste dag hebben we de zwaarste rit tot nu toe in Sri Lanka. De weg is archislecht, een en al putten, we fietsen over keien, over zand omdat de weg wordt aangelegd, we gaan niet sneller dan 10km/u... Onderweg niets om te slapen, dus pas na 80km een pension gevonden. 


zadel verhogen































Nergens iets open om te eten en we besluiten bijna om instantnoedels te kopen. Ik zie een kraam waar ze hoppers maken en vraag aan de lieve vrouw of ze niet iets anders voor ons kan bereiden. Ze schudt heel lief haar hoofd over en weer, wat hier zoveel betekent als 'ja' of 'no problem.' Mijn twee mannen content en we krijgen een viscurry voorgeschoteld. Ook dat is Sri Lanka.







  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten