zondag 8 februari 2015

verblijf in een resort op strand 08.02

Vandaag eerst ontbijt aan het strand, ook niet gewoon en dan met een lege fiets vijftien  minuten rijden tot aan een oud dorpje dat de moeite zou zijn. De rit naar daar is weer wondermooi. Eerst een stukje langs de grote weg en dan een hobbelig pad in. Daar stap ik regelmatig af, deze keer niet omdat het te steil is, maar ik voel aan mijn pees dat de schokken te belastend zijn. Te voet met een lege fiets is toch heel wat lichter!

Ontbijt




Blij dat het verplicht gewekt worden door het ochtendgebed om 4u 's morgens gedaan is

Soms moet je bijsturen als de koeien zelf niet weten waar naar toe






De koffie en koekjes die we gekocht hebben om aan het dorpshoofd cadeau te doen zijn we uiteraard vergeten in het hotel. Geen nood, de mensen verkopen kleine zelfgemaakte beeldjes waarvan ik er wel verscheidene mooi vind en er eentje koop. Zo worden ze ook een beetje gesteund.




Eeuwenoude graftombes staan hier gewoon geïntegreerd in het dorp





We lunchen in de resort en doen ’s middags helemaal niets. Even het water in, beetje lezen en veel schrijven. Een rustige dag, dan kan ik er morgen weer tegenaan. Morgen rijden we terug naar Wiangapu met een lege fiets. De eigenaar van dit resort moet ook naar daar en zal onze bagage afzetten in het hotel. Voor het klimmen, vooral als de fiets moet geduwd worden, is dat een wereld van verschil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten