woensdag 4 februari 2015

Naar Melolo 03.02

We wilden vroeg vertrekken naar Melolo, maar zoeken eerst nog een bankautomaat die meer dan 1.000.000 roepies geeft. (ongeveer 60 euro) De lokale mensen kunnen meer trekken, maar met een buitenlandse kaart staan ze maar een beperkt bedrag toe. We denken in het Oosten moeilijk aan geld te kunnen geraken en proberen bij verscheidene banken om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen. Uiteindelijk heb ik in totaal 2.500.000 roepies mee.



beton wordt met emmers naar boven gedragen, maar mankracht genoeg...





































Het is ongeveer 60km tot in Melolo, maar we hebben muesli en melk bij voor het geval we onderweg zouden moeten kamperen. De weg is geasfalteerd en volledig plat, dat zou geen probleem mogen zijn, maar vermits ik nog in herstelfase ben voorzien we elke dag een noodplan. Het gaat echter supergoed, enkel de hitte is vandaag niet te harden. Om de 20km lassen we dan ook een rustpauze in in de schaduw.




















Culinair ziet onze dag er vandaag als volgt uit. Ontbijt in het hotel = saffraanrijst met ansjovisjes, tomatensaus en stukjes komkommer. Eerste pauze enkele banaantjes, onderweg gekocht. Tweede pauze een gekookte maïskolf en een mango. Als middageten is er weer een vriendelijke vrouw die instantnoedels en sardientjes verkoopt en met wat gekookt water er bij hebben we alles wat nodig is. Koffie heeft ze niet, maar wij wel en zij levert opnieuw water. Grappig is dat het lieve mens ons bediend heeft met borden en een beker uit haar privéwoning.  Namiddag weer bananen en om 15u zijn we ter plekke.





We vinden onmiddellijk een losman (klein hotelletje) waar we de enige gasten zijn. De eigenaars zijn nog jong, zeer vriendelijk en het is er zeer proper. Na een verfrissende douche merk ik dat ik verbrand ben. Na al die tijd? Het was inderdaad zeer warm vandaag.

Morgen blijf ik hier, ik wil een rustdag en ga wat schrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten