woensdag 4 februari 2015

Melolo 04.02

De twee voorbije dagen waren fantastich, maar mijn lichaam zegt dat ik het nog rustig aan moet doen, dus vandaag blijven we ter plekke. Paar foto’s van onderweg.














Met een lege fiets zijn we tussen de dorpjes in de buurt gereden. 





Communicatie is hier enkel mogelijk dankzij de google translater, maar het werkt, we verstaan elkaar. 







In een van de oude dorpjes weven de vrouwen mooie doekjes die ze proberen te verkopen. Als we niet met de fiets zouden zijn, kocht ik er een aantal om thuis cadeau te doen, want ze zijn wel mooi.




















































Er is hier niets om te eten, weet niet goed hoe de mensen dat hier doen. Het gezin waar we logeren eet ’s avonds enkel witte rijst… Vanmorgen zag ik een oude man voorbij komen met een stok op zijn schouder en aan weerskanten gevangen vissen. We hebben enkele vissen gekocht die ik vanavond ga schoonmaken en op de BBQ leggen. Da’s dan al dat. Er is hier echter geen koelkast om de vis te bewaren tot vanavond, maar dat is snel opgelost: de lokale winkel heeft een koelkast en daar mogen we de vis in leggen. Zo gaat dat hier. Ik heb Gad (die het hotelletje hier heel goed verzorgt) gevraagd om sayur te kopen (groenten) en we zullen zien wat daarvan komt. Uiteraard hebben we het gezinnetje gevraagd om met ons te eten, dat waren ze duidelijk niet gewend.


Het kuisen van de vis

BBQ, simpel



Van de groenten is niets in huis gekomen, rijst zijn we gaan halen in de plaatselijke warung (daar kunnen ze moeilijk iets fout mee doen.) De vis werd besprenkeld met enkele limoentjes die we gevonden hebben en het was heerlijk.

Wij zijn hier weer de enige klanten. Morgen rijden we naar Kalala en daarna komen we hier terug. De man is nu al blij dat wij hier opnieuw komen logeren en wij ook, want het is een heel fijne stop geweest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten