donderdag 18 december 2014

Muscat 18.12.2014

Verkenning van Muscat en van de spieren

We nemen een Indisch ontbijt vlak bij het hotel. Ook in deze buurt wanen we ons in India, maar wij klagen niet, want de mensen zijn even vriendelijk en we eten heerlijk voor geen geld. We lopen even langs de lokale markt op zoek naar een licht deken, want onze slaapzakjes zijn te licht om in de bergen te kamperen. Ik koop ook een tube zonnecrème en dan zijn we gesteld. Ik had dat ook van thuis kunnen meebrengen, maar buiten de fiets moest ik de bagage beperken tot 10kg en dan telt elke gram. Gelukkig is in Oman alles te koop.
We maken er een rustige dag van, stoppen aan de souks waar ik alleen door wandel terwijl Michel fietssit.  Alles hier doet me denken aan Jordanië, maar dan properder en meer ontwikkeld, zowel de mensen als de infrastructuur. Je ziet aan het straatbeeld dat er hier meer geld circuleert.





Paleis van de Sultan die hier op handen gedragen wordt


We lunchen onderweg in een lokaal restaurantje: een squid- en een lamsschotel, allebei met rijst voor 6 euro samen. Het eten is hier net duur.







Tegen drie uur beseffen we dat we de hellingen vandaag niet zullen kunnen trotseren om tot aan het strand te geraken waar we wilden kamperen. 





Ofwel moeten we vervoerd worden, ofwel terugdraaien. Ik informeer in een coffeeshop naar een mogelijke taxi zonder succes. Als we aanstalten maken om te vertrekken, komen er vier mannen in witte gewaden op ons af. Het is duidelijk dat zij ons willen helpen. De enige man die een beetje Engels kent blijkt ook een toerist. Als ik hem vraag van waar hij afkomstig is, zegt hij ‘Jordanië.’ Dat kon niet beter vallen, kan ik laten horen dat ik zijn land een beetje ken en wat blijkt? Hij kent Mohamads familie, hij woont ook in Wadi Musa. Wat is de wereld toch klein…






Uiteindelijk draaien we terug en nemen we een kamer in een betaalbaar hotel (rara… Indisch natuurlijk!) met zicht op de baai. Michel valt als een blok in slaap terwijl ik van een warme douche geniet. Het was een mooie, warme, hartelijke dag. Perfect om onze tocht op deze manier in te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten