donderdag 29 januari 2015

Laatste dagen Lombok

Op weg naar Sumba






Na het boetiekhotelletje met zwembad ben ik nog twee dagen gaan rusten bij Rémy en Julie. Hij is een zwitser, kok in zijn vorig leven, steeds werken onder hoge druk en sinds 8j woont hij in Lombok waar hij getrouwd is met een superlieve vrouw uit Kalimantan. Rémy bouwt hier huizen in kokoshout en samen baten zij een guesthouse uit. Een absolute aanrader voor iedereen die naar Lombok komt!




Ik voel me opnieuw ok, maar heb nog twee maal per dag een dut nodig. Michel gaat beetje alleen fietsen en na de middag rijden we even naar het strand van het Novotel. Wij kunnen niet begrijpen dat we daar alleen zijn. Zo mooi, zo kalm en geen toeristen.


als er geen mensen zijn om de parasols te gebruiken, ...




Rambutan, lekker fruit


Er zijn eettentjes zat in Kuta, maar wij eten het liefst padang food: een bol rijst met zelf te kiezen toebehoren, bereid door een moslima, heerlijk.
Als we ons vliegticket willen kopen om de volgende dag naar Sumba te vliegen, blijkt er geen zitje meer vrij naar Denpassar, een noodzakelijke tussenstop. Geen nood, we hebben tijd en hoeven niet per sé te vliegen.
We staan op om 7u, ontbijten en laten ons voeren naar de fastboat, steken over naar Bali en laten ons daar opnieuw voeren naar Jimbaran waar we vannacht zullen slapen om morgenvroeg het vliegtuig te nemen rechtstreeks naar Sumba. We checken in in hetzelfde hotelletje van vorig jaar en zijn verplicht om nog een uur of twee aan het zwembad te liggen… het kon erger.


Ik zit buiten op de speedboat om niet ziek te worden en ondanks de brullende motoren val ik toch in slaap...





Lombok is mooi, mooiere stranden dan in Bali, misschien komen we hier nog wel terug, maar for now zijn we blij opnieuw naar iets authentieker te gaan. Sumba is bovendien protestant en animistisch, wat een aangename afwisseling zal zijn van het gejank van de moskeeën hier. Je kan van mij moeilijk zeggen dat ik tegen moslims ben, maar in Indonesië hebben ze geen kaas gegeten van dosering van het gewaffel dat op de toeristen afgevuurd wordt. Trop is te veel en te veel is trop… 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten